PhaseRadio

Switch to desktop

Music

Cécile McLorin Salvant

 

130613-cecileCécile McLorin Salvant - WomanChild (2013)

Γεννήθηκε στο Μαϊάμι από γαλλίδα μητέρα και αϊτινό πατέρα, έχοντας

τα γαλλικά ως μητρική της γλώσσα. Αυτές οι διαφορετικές καταβολές-κουλτούρες έπαιξαν σίγουρα το ρόλο τους, επηρεάζοντάς την στις μετέπειτα καλλιτεχνικές της επιλογές. Ξεκίνησε το πιάνο σε ηλικία 5 ετών. Αφού ολοκλήρωσε τον πρώτο κύκλο μουσικών σπουδών της, μετακόμισε στην Aix-en-Provence (Γαλλία) για να σπουδάσει πολιτικές επιστήμες και να εμβαθύνει τις μουσικές της γνώσεις, πρωτίστως στην κλασσική και στη μπαρόκ μουσική και μετέπειτα στη jazz.

Επιστρέφοντας στην Αμερική το 2010, πήρε μέρος στο Thelonious Monk International Jazz Competition, έναν από τους πιο σημαντικούς ετήσιους διαγωνισμούς jazz. Ήταν η μικρότερη σε ηλικία από τους διαγωνιζόμενους και με ένα εντελώς διαφορετικό μουσικό υπόβαθρο. Απέναντι σε μία κριτική επιτροπή μεγάλων ονομάτων, όπως ο Herbie Hancock, ο Al Jarreau, η Dee Dee Bridgewater και η Dianne Reeves, η Cécile κέρδισε την πρώτη θέση και η μουσική μια νέα υπέροχη ερμηνεύτρια.
To WomanChild είναι η δεύτερη προσωπική δισκογραφική δουλειά της Cécile McLorin Salvant (μετά το Cécile, 2010), αλλά ταυτόχρονα η πρώτη της παραγωγή από μεγάλη εταιρεία με μία ανάλογη προώθηση. Κυκλοφόρησε 28 Μαΐου 2013 στις Η.Π.Α. και 29 Απριλίου στον υπόλοιπο κόσμο. Ο νέος της δίσκος αποτελεί μια σύντομη μουσική διαδρομή στην αμερικάνικη μουσική των τελευταίων τριών αιώνων.

Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που συχνά διασκευάζουν παλαιότερα τραγούδια, υποκινημένοι είτε από προσωπικές ανησυχίες είτε από καθαρά κερδοσκοπικούς λόγους. Η Cécile επιλέγει μεν γνωστούς δημιουργούς και ερμηνευτές, αλλά όχι μεγάλες επιτυχίες αυτών, κάτι που κάνει από μόνο του το δίσκο μία πρόκληση. Για παράδειγμα, θα ήταν πιο «ασφαλές» για την ίδια να διασκευάσει το Ain’t Misbehavin του Fats Wller, επέλεξε όμως το Jitterbug Waltz. Aπό τους Rodgers and Hart «παραβλέπει» επιτυχίες τους όπως το My Funny Valentine ή το The Lady Is a Tramp και «αρπάζει» την πρόκληση της ερμηνείας του I Didn’t Know What Time It Was. Η δική της εκδοχή είναι απλά υπέροχη: ευαίσθητη και σύναμμα θεατρική με μία μικρή δόση ειρωνείας. Αυτή η ιδιαιτερότητα χαρακτηρίζει όλο το δίσκο και κυρίως κομμάτια όπως το You Bring Out the Savage in Me που ηχογράφησε η Valaida Snow το 1934. Βέβαια υπάρχουν και οι προσωπικές της στιγμές στο δίσκο – που δεν υστερούν καθόλου. H waltz-swing ενορχήστρωση του ποιήματος Le Front Caché sur Tes Genoux της αϊτινής Ida Faubert είναι η απόλυτη επιβεβαίωση.

To WomanChild φανερώνει ότι η Cécile McLorin Salvant στα 23 της χρόνια είναι ένα ιδιαίτερο ταλέντο. Είναι γνώστης της μουσικής παράδοσης όσοι λίγοι της γενιάς της, προσεγγίζοντάς την με μεγάλη αγάπη και σεβασμό. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί ήδη την παρομοιάζουν με το the Big Three: Billie Holiday, Sarah Vaughan και Ella Fitzgerald.

Επιμέλεια: Κώστας Ζωγραφόπουλος


 http://www.youtube.com/watch?v=G99FfalLFWQ

Phaseradio.gr © 2013. All rights reserved, ***Compatible with iPhone & Android devices

Top Desktop version